Fiecare domeniu de activitate are propriile elemente care îl definesc. În cazul serviciului de rent a car, există un număr de factori bine-definiți, care îl reprezinta în totalitate. Majoritatea acestor componente se asamblează în ceea ce se numește domeniul de închirieri mașini. Ceea ce trebuie menționat înainte de a întra in subiectul articolului, este faptul ca fiecare filiera din activitatea economica funcționează diferit in funcție de zona. Astfel, serviciul de rent a car din București, primește o serie de parametrii diferiți.
Serviciul de rent a car exista pe piata din București de 29 de ani. El a apărut intr-o perioada în care premisa ‘Don’t be gentle she’s a rental’, era spusa la ordinea zilei de către clienții străini. Deoarece România a avut nevoie de o tranziție pentru a trece de la comunism la democrație, piata de închirieri auto de la noi, a întâmpinat câteva probleme.
Evoluția și comportamentul serviciului de închirieri auto din București
La începutul apariției acestui serviciu în România, erau doua dificultăți, venite din doua unghiuri diferite. Prima dintre cele doua venea din partea clienților, care închiriau mașini. A doua problema era cauzata de firmele, care executau aceste servicii.
Nici unele din cele doua tabere nu erau pregătite pentru a lua în serios serviciul de închirieri masini. In randurile de mai jos, veti afla cum au fost rezolvate aceste probleme și cum a evoluat aceasta piata în ceea ce numim astazi, serviciul de rent a car din București.
Comportamentul clienților de rent a car din orașul București
Inainte de anul 2000, piata de rent a car din București și din România era predestinata pentru haos. Dacă firmele de închirieri auto nu aveau o experienta formata in ceea ce privește acest serviciu, clienții din acest domeniu prezentau propriile lacune.
De ce apăreau aceste probleme în comportamentul clienților?
Masina era închiriată cu o garanție fizica. Aceasta nu reprezenta mai mult de 10% din valoarea reala a autovehiculului închiriat. Astfel, pana la începutul anului 2000 ( când a început sa apară cardul de credit ), erau foarte mulți clienți care nu protejau automobilele închiriate. Foarte multe firme din acest sector economic se plângeau de condițiile în care își primeau masinile la returnare.
Companiile de închirieri auto din acea perioada afirmau ca masinile revin în flote cu probleme majore. Unele se întorceau zgâriate, busite sau lovite, iar foarte multe din ele veneau cu dauna totala. Din aceasta cauza, firmele de închirieri nu își puteau acoperi toate daunele produse de clienții respectivi.
Cu toate acestea, a existat o rezolvare…
Companiile de închirieri auto s-au unit
Mai multe firme de rent a car din București și din România au format grupuri si baze comune de clienți. În acest fel puteau urmări care dintre aceștia au cazierul curat în cadrul acestui serviciu. A fost prima forma de protecție împotriva clienților, care aveau intenții rele pentru aceasta piata.
În prezent, aceste baze și liste de clienți, care nu ar trebui sa primească mașini de închiriat exista în continuare. Astfel, sunt grupuri de whats app, liste trimise de la o companie la alta și sisteme de baze comune. Ele au fost realizate în timp și vor continua sa fie actualizate în fiecare zi.
Acum clienții care au produs daune companiilor de închirieri mașini în trecut, nu mai au posibilitatea de a apela la acest serviciu.
Infrastructura României și a orașului București s-au îmbunătățit
Un alt factor care aducea destul de multe daune companiilor de rent a car a fost infrastructura României și a orașului București. Drumurile de proasta calitate au produs foarte multe avarii autovehiculelor închiriate. Era foarte complicat sa se circule corect și prudent, dacă drumul nu permitea acest lucru.
Bucureștiul era plin de gropi și de multe ori masinile se întorceau cu avarii destul de grave. Din aceasta cauza, foarte multe companii de rent a car din București si-au înlocuit flota cu SUV-uri. Cu toate acestea, lucrurile s-au schimbat în anul 2007.
Modernizarea orașului București
În anul 2007, o data cu integrarea în Uniunea Europeană, a început o campanie reusita de asfaltări. Astfel, în 3 ani, capitala României era de nerecunoscut. Persoanele puteau circula fără nici o grija, nemaifiind preocupati de calitatea drumului.
Acum ca am discutat despre problemele aduse la început de clienții din rent a car, vom continua articolul prin…
Comportamentul companiilor de închirieri auto din orașul București
Firmele de rent a car dinainte de 2000, nu aveau foarte multe informații din acest domeniu de activitate. Mai mult de atât, foarte multe dintre acestea nu erau preocupate de client. Sistemul era simplu: un client avea nevoie de masina. La venirea clientului în birou, era semnat contractul de rent. Se retinea garanția de închiriere în mod fizic, neexistând un card de credit.
Astfel, printre companiile normale de rent a car, erau și uscăciuni. Acestea retineau toată garanția clientului sau majorau pe ultima suta de metri tariful de închiriere. Intr-un final, clienții respectivi ajungeau sa rămână nemulțumiți de tot serviciul în sine.
Câți clienți erau păcăliți de firmele de rent a car înainte de 2000?
Conform unui studiu realizat in anul 2002, în proporție de 30% dintre clienții de închirieri erau pe deplin nemulțumiți.
La vremea respectiva erau foarte multe marsavii realizate de companiile de închirieri auto. In acea perioada au fost date tepe de zeci de mii de euro.
Cum si-a schimbat imaginea firmele de închirieri mașini?
Firmele de închirieri au fost listate în mare parte pe internet, începând cu anul 2006. Deasemeni, foarte multe agenții de închirieri își făceau reclama prin intermediul internetului. Singura problema vis a vis de acest aspect, a fost în momentul în care s-a permis clienților sa ofere recenzii.
Astfel, dacă un client era nemulțumit de serviciile oferite, el putea sa își exprime părerea. În aceasta situație, cei care beneficiau de aceste servicii puteau sa scoată la iveala găurile negre din piata de rent.
Cat de mult contează în prezent părerea clienților în serviciul de inchirieri auto?
In acest moment, situatia este diferita fata contextul din anul 2000. Acum, totul este la indemana clientului, iar el poate controla expansiunea unei firme. In domeniul de inchirieri auto, companiile au parerile clientilor postate pe toate retelele de socializare. Mai mult de atat, motorul de cautare Google are o platforma ce permite clientilor sa isi posteze recenziile si parerile. Acestea nu pot fi sterse, iar pentru a acoperi o nota negativa, va trebui sa fie completata cu alte 10 pozitive. Puteti afla mai multe informatii despre ceea ce am vorbit aici, din articolul piata de inchirieri masini din Bucuresti.
Acesta a fost articolul nostru. Va multumim ca ati ajuns cu noi pana la sfarsit!