noiembrie 21, 2024
Cea mai buna strategie de marketing pentru incepatori

Sunt multe companii pe care le cunosti si fac zeci si sute de mii de euro datorita strategiilor de marketing pe care le aplica. Ce faci insa cand tu esti un tanar antreprenor, la inceput de drum, te zbati ca pestele pe uscat, ai un buget limitat pentru marketing, nu-ti permiti sa arunci banii in campanii costisitoare de publicitate si totusi vrei sa devii repede foarte cunoscut in nisa pe care activezi ?

Mai mult decat atat. Acum esti un necunoscut in business si vrei sa fii recunoscut ca un expert in domeniul tau. Pentru ca expertii iau caimacul Banii se duc la experti nu la necunoscuti. Daca ai o afacere mica si esti considerat expert in acea nisa, e usor sa o domini si sa atragi cei mai multi clienti.

Ai nevoie de o strategie ca sa ajungi sa fii considerat expert. Si ti-o voi impartasi chiar acum. Nu e ideea mea desi mi-ar fi placut sa fie. Dar este la fel de eficienta acum ca atunci cand a fost aplicata prima oara.

Cea mai rapida si eficienta strategie de marketing pe care poti s-o ai atunci cand nu ai nimic este urmatoarea :

Asociaza-te cu Expertii recunoscuti

Sa presupunem ca ai oarecare notiuni despre cum se dreseaza cainii si ai vrea sa treci la un nivel mai avansat, sa faci un business din asta. Sa faci o scoala de dresaj. Din pacate, chiar daca te pricepi foarte bine la dresaj, nimeni nu te cunoaste, nimeni n-a auzit de tine. Clienti = 0, Profit =0.

Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa ii gasesti pe expertii in dresaj, deja cunoscuti si sa te asociezi cu ei. Cum faci asta? Urmand cativa pasi.

Cum faci ca expertii sa te bage in seama?

1. Primul pas este ca ei sa afle de tine. Sa afle cine esti, ce faci, cu ce te ocupi. In momentul cand vei deveni o figura familiara , expertii iti vor acorda credit mult mai usor. Ideal ar fi sa ii intalnesti fata in fata.

Daca sunt experti in domeniul tau in oras cu tine, afla adresa, nr de telefon, e-mail si invita-i in oras. Nu e momentul sa le propui un parteneriat sau o asociere ci doar sa le dai posibilitatea sa te cunoasca.

Desigur, majoritatea expertilor nu vor dori sa iasa la o cafea cu un strain aparut brusc. In cazul asta apelezi la varianta a doua.

2. Mergi la conferinte, seminarii la care participa expertii cu care vrei sa te asociezi. Sunt zeci de conferinte anual in orice domeniu. Inscrie-te la cele mai importante si relationeaza cu oamenii. Invita-i atunci la o cafea pe cei cu care vrei sa te asociezi. Incepe o relatie cu ei chiar acolo si pastreaza legatura constant cu ei. Trebuie sa fii atent la felul in care expertii vor sa fie contactati. Unii prefera telefonul, in timp ce altii nu comunica decat pe mail si daca ii deranjezi cu un telefon ti-ai retezat sansele.

In acest moment trebuie sa te concentrezi pe un singur lucru : CUM POTI TU SA IL AJUTI PE EXPERT?

Ce poti sa ii oferi? Ce serviciu ai putea sa ii faci?

Unii vor spune ca asta inseamna sa il pupi in fund pe expert ca sa obtii ce ai nevoie. Eu spun ca e vorba de o investitie pe termen scurt. Daca expertul organizeaza o conferinta in zona ta, ofera-te sa il ajuti cu locatia sau cu inregistrarea participantilor sau cu website-ul etc. Cu alte cuvinte….construiesti o fundatie. Expertul vede, iti poate acorda increderea lui si asta e vital pentru tine mai tarziu.

Acestea sunt doar cateva idei. Ideea principala este sa construiesti o relatie cu expertii din domeniul tau pentru ca apoi sa le propui un parteneriat.

De ce e important sa construiesti o relatie INAINTE de a propune un parteneriat? Pentru ca expertii primesc zilnic diverse propuneri si oferte din care le aleg doar pe acelea care le aduc profit si unde pot colabora cu oameni pe care ii cunosc si in care au incredere.

Daca ai construit o relatie cu un expert, va fi foarte usor pentru tine sa vii apoi cu o propunere de parteneriat care sa-ti ridice afacerea mai mult decat ar face orice strategie de marketing.

Pe acceasi idee ..

Oamenii sunt mai dispusi sa cumpere de la tine daca esti recomandat de cineva pe care il cunosc, de o persoana publica, de un expert. De-asta vedetele isi vand imaginea atat de scump si cei ce dau banii ii dau fara sa clipeasca. Un clip in timpul Superbowl-ului (finala la fotbal american) cu David Beckham purtand nu stiu ce marca de ochelari ajunge sa coste cateva milioane bune de dolari, iar impactul asupra vanzarilor nu se compara cu nimic.

3. Gaseste un prieten comun si roaga-l sa te recomande. Nu stiu daca realizezi cat de mult te poate scuti acest lucru de efort, timp pierdut si bani aruncati pe fereastra. Daca nu poti sa contactezi tu direct un expert cu care vrei sa te asociezi, uite-te in agenda la toate contactele pe care le ai, gaseste un prieten comun si roaga-l sa te introduca. Simplu si eficace.

4. Creeaza valva. O alta metoda pentru a ajunge la experti este sa ii faci pe ei sa vina la tine, in loc sa te duci tu la ei. Cum? Facand zgomot in domeniul respectiv. Expertii intotdeauna sunt la curent cu noutatile in domeniul lor. Stiu cine sunt jucatorii importanti in domeniu, stiu intre cine se imparte piata, stiu cam tot despre produsele de top care se vand foarte bine. Se cunosc intre ei, si intr-adevar sunt primii care afla tot ce misca.

Poate ca nu esti constient de asta, dar ei citesc bloguri, se inscriu pe forumuri, se inscriu la newslettere, de multe ori cu alte nume, dar sunt la curent cu tot ce se intampla in nisa lor. Crede-ma ca expertii sunt atenti la ce se intampla.

Daca vrei sa intri in atentia unui expert tot ce trebuie sa faci este ceva urias, care sa creeze valva, zgomot, buzz, isterie. Cum? Lansand un nou produs in nisa respectiva, de o calitate exceptionala si care sa ofere niste avantaje pe care nici un alt produs nu le are, dupa care sa faci mult zgomot.

Este esential ca produsul sa fie unul de mare calitate. Nu ai voie cu mediocritati sau cu surogate. Trebuie sa creezi ceva extraordinar.

Sa zicem ca ai un produs exceptional, care se deosebeste total de ce e pe piata, acum ce urmeaza?

Primul Pas: Fa oamenii sa vorbeasca despre produsul tau. O sa-ti dau o singura sugestie aici. Bloggerii sunt de un real folos daca vrei sa faci oamenii sa vorbeasca. Un prieten de-al meu are un blog in engleza despre “home design” si a ajuns sa fie unul din cele mai bune bloguri in nisa asta. Pe langa faptul ca face bani din Adsense a inceput sa primeasca acasa, pe adresa din Romania, produse de la diverse companii, pentru a scrie despre ele pe blog. Desigur, poate sa le pastreze. Bloggerii se simt flatati cand li se fac cadouri, de obicei produse care inca n-au aparut pe piata, pe care le pot testa si pastra. Dupa care pot face oamenii sa vorbeasca despre produsul tau in urma unui post. Foloseste asta.

Cel mai important : Bloggerii sunt stapani pe mosia lor si au cercul lor ce cititori care ii respecta si care au incredere in ceea ce li se ofera (scris). E nevoie sa-ti pui produsul in mainile lor asa ca nu te da la o parte sa le trimiti produsul tau spunandu-i ca ii respecti si ai vrea sa stii care este parerea lor despre el.

Pana acum am vorbit despre cum faci ca expertii sa te bage in seama si cum faci expertii sa te caute. Urmaream procesul prin care vrei sa lansezi un produs nou, esti relativ necunoscut, ai intrat putin in atentia expertilor, ai facut oamenii sa vorbeasca despre produsul tau….si astepti sa intre banii in caserie cu viteza luminii.

Wrong!

Treaba ta abia acum incepe. Ce ai facut pana acum a fost doar bulgarele mic de zapada care se rostogoleste la vale. Trebuie sa creezi o avalansa. Vrei sa faci lumea sa doreasca produsul tau cu disperare si vrei sa vinzi mult. Nu e suficient ca 1000 de oameni sa vrea ce oferi tu, trebuie sa ajungi la 100.000 de oameni. Cum faci asta?

Ce strategie de marketing folosesti daca tu ai o baza de date cu 1000 de oameni si vrei sa ajungi la 100.000 de oameni?

Foarte simplu. Te folosesti de baza de date a expertilor cu care ai format legaturi pana acum. Imi vei spune poate ca nimeni nu va dori sa-ti dea baza lor de date cu clienti. O…dar nu la asta ma refeream. Strategia ta este sa ajungi la lista mare de clienti a expertilor, folosindu-te de numele lor, de experienta lor, de reputatia lor, de brandul lor.

Cu alte cuvinte scopul tau este sa folosesti expertii ca pe agentii tai de vanzari. Imagineaza-ti la cati potentiali clienti poti ajunge daca fiecare expert care iti vinde produsul are in medie 10.000 in baza de date. Fa calculele singur.

Intrebarea care probabil te framanta este : “CUM ii conving pe experti sa imi vanda produsul?”

Raspunsul va fi simplu : Ofera-le comision.

Cat sa fie comisionul?

100 % .

Nu glumesc. Ai muncit, ai creat un produs exceptional, te pregatesti sa il vinzi, nu ai cui pentru ca esti necunoscut astfel, cea mai buna strategie este sa oferi comision 100 % expertilor recunoscuti care il vand pentru tine. De ce ai oferi pe tava un produs de 300 $ unor experti si ei sa ia tot profitul ? Iti dau patru motive pentru asta :

1. De unul singur, n-ai cum sa ajungi la baza imensa de potentiali clienti pe care o au toti expertii impreuna.

2. Scopul tau acum este sa iti cresti notorietatea. 20 de experti care vand produsul tau, chiar daca tu nu castigi nici un cent imediat se transforma in valoare adaugata. Brandul tau se consolideaza.

3. Faci expertii multumiti atunci cand faci bani datorita produsului tau. Te vor ajuta data viitoare mult mai repede.

4. Vei lansa un nou produs pe care il vei vinde mult mai repede datorita relatiilor pe care le-ai facut.

Iti dai seama unde bat acum, nu-i asa?

Toata aceasta strategie de marketing asta duce spre un singur scop. Un al doilea produs, pe care tu il vei vinde, avand in spate o experienta reusita, notorietate si o baza de clienti care deja folosesc primul tau produs.

Iti doresc Succes Dublu!

Salvează

Source

Comunicat presa

Advertorial

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *