decembrie 5, 2024
Culturebridge

Antreprenorii din industriile creative din Republica Moldova și România vor avea la dispoziție o platformă online să se cunoască și să colaboreze mai ușor. Operatorii moldoveni vor fi încurajați să acceseze, cu ajutorul acestor parteneriate și nu numai, fonduri europene și fonduri românești destinate culturii și să înființeze startup-uri și alte tipuri de entități juridice pe teritoriul României.

Platforma s-a lansat la începutul lunii iulie și va fi dezvoltată până la finalul lunii august, când va avea loc un eveniment online dedicat antreprenoriatului cultural. Finanțarea proiectului este asigurată de Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova prin fondurile destinate păstrării, dezvoltării și afirmării identității și valorilor românești în Republica Moldova.

Cultura, inovarea și antreprenoriatul au un impact puternic asupra succesului sectoarelor economice și crearea de noi locuri de muncă, în special în economiile urbane. Antreprenoriatul cultural a cunoscut o explozie în ultimii zece ani în România, în centre precum București, Cluj, Brașov sau Timișoara, ceea ce a contribuit în mod direct nu doar la formarea de noi audiențe în cultură ci și la absorbția de fonduri, atât guvernamentale cât și europene sau de altă sursă, în dezvoltarea locală. Scopul acestei platformei este acela de a agrega informații care țin de funding și management cultural dar și să ajute fondatorii de proiecte culturale și business-uri creative să se cunoască și să pună bazele unor relații de cooperare.

Culturebridge.md facilitează accesul la informații (e.g. bune practici),  modele organizaționale și de business, formate moderne de proiecte culturale cu caracter antreprenorial, mentori de pe piața culturală din România și un ghid al finanțărilor disponibile pe teritoriul României. Informațiile au un caracter actual, practic, orientat către soluții și redactat într-o manieră accesibilă astfel încât organizațiile din Republica Moldova să le poată valoriza cu efort minim de cercetare. Printre mentori se numără fondatori de business-uri și organizații culturale sau de business-uri creative, consultanți pe fonduri nerambursabile și scriere de proiecte, specialiști contabili, curatori, manageri culturali etc.

Instrumentul de matchmaking din cadrul Culturebridge.md pune împreună operatori români cu operatori moldoveni prezenți în platformă pe baza generării unui cont personal. Operatorii din ambele țări vor putea găși, pe baza unor cuvinte cheie, potențiali parteneri, clienți, prestatori de servicii etc. pe care îi vor putea contacta prin intermediul platformei. Platforma va fi lansată printr-un eveniment online interactiv, la care vor participa operatori culturali din ambele tabere, și va fi însoțit de o campanie de comunicare. “Platforma conține instrumentele necesare pentru a fi dezvoltată în continuare de către operatorii din ambele țări care pot contribui cu conținut dar pot de asemenea să-și genereze profile prin intermediul cărora să poată identifica potențiali parteneri, clienți sau furnizori. Ne dorim ca acest instrument să devină o platformă de referință în dezvoltarea relațiilor culturale dintre Republica Moldova și România”, spune Ana Iorga, directorul de proiect.

Culture Bridge este unul dintre proiectele de anvergură pornite în 2022 cu sprijinul Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova, cu obiectivul de a stimula antreprenoriatul cultural din Republica Moldova. “Stimularea antreprenoriatului este esențială pentru asigurarea sustenabilității scenei culturale independente, iar colaborarea dintre operatorii români și moldoveni este importantă pentru ambele țări. Credem că un instrument care să faciliteze aceste colaborări poate avea un impact pozitiv, pe termen mediu și lung, asupra ambelor culturi. Una dintre prioritățile mele este să oferim ajutor Republicii Moldova să-și dezvolte scena culturală independentă, prin parteneriatul strategic pe care îl avem între cele două țări”, spune Adrian Dupu, Secretar de Stat al Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova (DRRM).

Proiectul a fost inițiat de Lemon Studio, o agenție de creație multidisciplinară cu peste 15 ani de experiență în advertising și customer experience, în parteneriat cu Klumea, o asociație culturală din Republica Moldova, care din 2012 organizează proiecte axate pe valorificarea, promovarea și conservarea patrimoniului cultural al țării.  “<100% făcut în Moldova> este valoarea organizației Klumea, de aceea evenimentele și proiectele noastre au drept obiectiv dezvoltarea economică locală, crearea de oportunități pentru micile afaceri și educarea publicului nostru spre consum local și solidaritate socială”, spune Nata Albot, fondatoarea Asociației.

Proiectul este finanțat de Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova, instituție din cadrul Guvernului României ce se ocupă de promovarea identității și valorilor românești în Republica Moldova, inclusiv prin păstrarea tradițiilor și a obiceiurilor.

De asemenea, DRRM realizează activități pentru promovarea comunităților de limbă, cultură, religie, spiritualitate și istorie care stau la baza relaţiei cu Republica Moldova.

Source

Comunicat presa

Advertorial

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *